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Il Nobel per la pace a Barack Obama

10 ottobre 2009 - Leonardo Bellini 2 commenti Archiviato in: Eventi, OffTopic

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A sorpresa, il Premio Nobel per la pace è stato assegnato a Barack Obama. Forse non sarà a me ha fatto però molto piacere.. Del resto lo dice anche lui nell’email che ho ricevuto e che qui riporto (mi sembra che  i contenuti e il momento siano davvero degni di nota).

Leo —

This morning, Michelle and I awoke to some surprising and humbling news. At 6 a.m., we received word that I’d been awarded the Nobel Peace Prize for 2009.

To be honest, I do not feel that I deserve to be in the company of so many of the transformative figures who’ve been honored by this prize — men and women who’ve inspired me and inspired the entire world through their courageous pursuit of peace.

But I also know that throughout history the Nobel Peace Prize has not just been used to honor specific achievement; it’s also been used as a means to give momentum to a set of causes.

That is why I’ve said that I will accept this award as a call to action, a call for all nations and all peoples to confront the common challenges of the 21st century. These challenges won’t all be met during my presidency, or even my lifetime. But I know these challenges can be met so long as it’s recognized that they will not be met by one person or one nation alone.

This award — and the call to action that comes with it — does not belong simply to me or my administration; it belongs to all people around the world who have fought for justice and for peace. And most of all, it belongs to you, the men and women of America, who have dared to hope and have worked so hard to make our world a little better.

So today we humbly recommit to the important work that we’ve begun together. I’m grateful that you’ve stood with me thus far, and I’m honored to continue our vital work in the years to come.

Thank you,
President Barack Obama


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Archiviato in: Eventi, OffTopic Etichettato con:African American history, America, barack obama, Che, Che Guevara, Human Interest, Marxism, Marxist theorists, Nobel Peace Prize, peace, Peace Nobel, President, Socialism

Riguardo a Leonardo Bellini

Leonardo Bellini, fiorentino di nascita e milanese d'adozione. Condivide su questo Blog contenuti, spunti e riflessioni sul marketing digitale. Tra i suoi progetti: Social Minds, co-fondatore del Social case history Forum, Autore di "Fare business con il Web" - Lupetti Editore.

Commenti

  1. simone dice

    10 ottobre 2009 a 13:32

    uhmm Vorresti farci credere che hai ricevuto una mail personale dal Presidente degli Stati Uniti ? 😉
    Certo che come si muove tra i Social, in particolare Twitter e Linkedin, non ne ho viste di altre persone, cosi’ influenti, ma sopratutto bravo a veicolare i suoi pensieri, il suo essere naturale.
    Quest’uomo è davvero straordinario: chi meglio di lui riesce a “marketizzare” nell’era del web 2.0?

  2. Leonardo Bellini dice

    13 ottobre 2009 a 07:22

    Ciao Simone, l’avresti ricevuta anche tu se si fossi iscritto a mybarackobama.com :
    sono d’accordo con te, bravo lui anche perché ha saputo circondarsi e costruire uno staff davvero eccezionale

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Leonardo Bellini, scrive su questo blog dal 2007. Fondatore di DML, ha lanciato Social Minds e DigitalMarketingAcademy. E' cofondatore del Social case history Forum. Leggi ancora…

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